Uniek Onderzoek Product Abonnementen

Gesprek met de man achter het onderzoek
TheBronkerBrothers presenteren met trots ons laatste Marktonderzoek in samenwerking met het bekende en gerespecteerde bureau Multiscope uit Den Bosch. Wat is de achtergrond van dit onderzoek, voor wie is het bedoeld en wat kun je ermee?

Een gesprek met onze Leading Marktonderzoeker Hans Sulkers. Vorig jaar kwam ik in contact met Multiscope toen ze op zoek waren naar (free-lance) marktonderzoekers om gezamenlijk een project op te zetten. Wij kwamen al snel uit op (fysieke) product abonnementen, omdat dit een groeiend en bloeiend marktsegment is waarover toen nog maar weinig bekend was.

Niet meer naar de winkel, maar automatisch je favoriete product iedere week of maand thuisbezorgd. Voor steeds meer Nederlanders biedt deze service een uitkomst. De afgelopen jaren zijn er dan ook veel nieuwe aanbieders actief geworden in deze markt. Voor bedrijven is dit namelijk een interessant businessmodel: je kunt klanten met één klik voor maanden (of zelfs jaren) aan je product of merk binden.

Ik heb om te beginnen veel tijd gestoken in het doorgronden van dit segment. Welke producten worden er als abonnement aangeboden, door wie, onder welke voorwaarden etc. Daarna is een vragenlijst ontwikkelt waarin alle relevante onderwerpen zijn opgenomen om zodoende een veelzijdig en allesomvattend onderzoek te kunnen uitvoeren.

Voor het onderzoek zelf is gebruik gemaakt van het Multiscope online panel, wat een representatieve weergave is van de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder. Er hebben zo’n 3.500 personen aan het onderzoek deelgenomen waarmee een ruime basis voorhanden was voor diepgaande analyses.

Het eindrapport, dat nu beschikbaar is, bevat exclusieve kennis over de markt, de aanbieders, de doelgroep en de toekomst van abonnementen op verbruiksproducten. Het rapport geeft een compleet beeld van de huidige status van de markt voor product abonnementen in Nederland, maar geeft ook inzicht welke producten de consument nog mist in abonnementsvorm. Daarnaast gaat het onderzoek dieper in op relevante onderwerpen, waaronder bestedingen, marktaandelen, naamsbekendheid, tevredenheid, motivaties en drempels.

Merken die in het onderzoek terugkomen zijn o.a. Hello Fresh, HP instant inkt, Boldking, Bloomon, Fleurop, Hans Anders, Marley Spoon, Nespresso, On That Ass, Pearl, Specsavers en Wijnvoordeel.

Product Abonnementen is relevant voor alle organisaties en bedrijven waarbij de focus ligt op het aanbieden van product abonnementen, product fabrikanten, e-commerce websites en retail bedrijven. Tevens biedt het rapport relevante informatie voor partijen waarvoor deze markt een kans of een bedreiging vormt.

Bestel het rapport Product Abonnementen eenvoudig via de website van Multiscope!

In het nieuws:
1e Persbericht Product Abonnementen: 2,1 miljoen Nederlanders hebben een product abonnement.
2e Persbericht Product Abonnementen: Boldking best beoordeelde productabonnement
3e Persbericht Product Abonnementen: Nederlanders besteden € 1,4 miljard aan product abonnementen
4e Persbericht Product Abonnementen: Jongeren vaker geïnteresseerd in product abonnement
5e Persbericht Product Abonnementen: Markt product abonnementen naar € 2,4 miljard
NOS journaal 29 juli 2021 over het onderzoek naar product abonnementen