In de olie

Nee, dit stukje heeft niets te maken met het nuttigen van alcohol, en dan vaak weer net iets te veel van het goede. Nou ben ik zelf ook niet vies van een drankje, maar ik wil het toch echt over olie gaan hebben en dan wel het spul dat in de keuken wordt gebruikt

In een flitsonderzoek (heel snel, van veel mensen antwoord krijgen op enkele vragen) heb ik aan doorsnee volwassen Nederlanders gevraagd welke soorten bak-/braadproducten ze zelf thuis in de keuken gebruiken?
Ik weet nog dat er vroeger thuis altijd zo’n witte harde blok margarine in de koelkast lag die overal voor werd gebruikt. Zelfs mijn boterhammen werden er weleens mee gesmeerd. Dat lijkt nu bijna ondenkbaar, toch?

Toen ik de antwoorden voor deze vraag opstelde leek er bijna geen einde te komen aan de hoeveelheid soorten die tegenwoordig verkrijgbaar zijn. De meesten heb ik nog nooit zelf gebruikt om eerlijk te zijn, maar sommige producten lijken me toch interessant genoeg om eens te proberen, tenminste als ik eraan denk. En dat is dus precies het probleem waar veel nieuwe producten en merken mee te maken hebben. Ons menselijk gedrag ligt behoorlijk vast en is maar moeilijk te doorbreken.

Maar, terug naar de olie: vooraf had ik wel verwacht dat olie en vloeibare producten veel zouden worden gebruikt, en dat blijkt dus ook zo te zijn. Olijfolie, zonnebloemolie en vloeibare margarine scoren erg hoog. Verrassend vond ik wel dat er ook een grote groep gebruikers is van roomboter. En dat zijn echt niet alleen de oude snoepers, maar ook jongeren weten dit product blijkbaar te vinden en te waarderen.

Moraal van het verhaal, met de juiste aanpak kun je met een oud en vertrouwd product nog steeds scoren, ook bij nieuwe/jongere doelgroepen. En door goed in te spelen op trends en veranderende behoeften kun je met nieuwe producten of diensten het traditionele gedrag van jouw (potentiële) klant doorbreken.

Wil jij dit ook, dan denk ik graag met je mee hoe je dit kunt aanpakken. Kwestie van even contact met me opnemen en ik kom bij je langs.

 

Neem gerust contact met ons op

Voor vragen omtrent onze werkzaamheden & mogelijkheden kun je altijd contact met ons opnemen. Ook kun je altijd een gratis adviesgesprek bij TheBronkerBrothers aanvragen of het contactformulier hiernaast invullen.

Email: hans@thebronkerbrothers.nl   |   Tel: +31 6 23979933