Wij leveren tailor-made Markt- en Consumentenonderzoek


Een trouwe klant is voor uw bedrijf de beste ambassadeur

Als ondernemer zorg je voor je bestaande klanten en ben je ook steeds op zoek naar nieuwe klanten, en tussendoor moet je dan natuurlijk ook nog het alledaagse werk doen dat hoort bij het runnen van een bedrijf. Met een beetje extra moeite doen je bestaande klanten de promotie voor je.

Als klant blijven we eerder trouw aan bedrijven die hun beloftes waarmaken. We hebben dan gewoon minder aanleiding om op zoek te gaan naar andere merken of lagere prijzen. Zulke trouwe klanten zijn ideaal om het bereik van je bedrijf te vergroten.

Volgens een Nielsen studie heeft 83% van de mensen meer vertrouwen in aanbevelingen van mensen die ze kennen dan in andere soorten reclame. We worden elke dag gebombardeerd met marketing en moeten het allemaal maar zien te filteren in ons hoofd. Dan is het verfrissend als iemand die we kennen een product of dienst al heeft uitgeprobeerd en het kan aanraden.

Als je erin slaagt van je klanten ambassadeurs te maken heb je dus een grote groep trouwe fans die jouw producten of diensten vrijwillig aan hun netwerk aanbevelen. Een ambassadeur is een persoon die gelooft in jouw product of dienst en die betrokken wil zijn bij alle activiteiten van je bedrijf. Omdat hij geen commerciële belangen heeft, deelt hij content en praat hij eerlijk en authentiek over een product of dienst van jouw bedrijf. Hij/zij is één van de belangrijkste mensen om met hun enthousiasme anderen te beïnvloeden om jouw bedrijf te overwegen.

Hoe creëer je ambassadeurs?

Daar zijn de nodige tips voor te geven, maar het begint met een tweetal zaken die onder het kopje ‘onderzoek’ vallen:

1) Breng je doelgroep in kaart: wie is jouw ideale klant en waar zit die ideale klant op te wachten

2) Vraag je klanten na het leveren van je product of dienst of ze tevreden zijn en wat je verder zou kunnen verbeteren

Als je hier meer over wilt weten neem dan contact met ons op, en dan kunnen we natuurlijk ook de andere tips bespreken.


Bron: https://www.jimdo.com  https://www.anotherconcept.nl

 

BACK HOME

E-mailen
Map